Thursday 1 December 2016

Aludjunk!

Kicsit több mint egy hete elkezdtük Jammyt leszoktatni az éjszakai cicizésről. A célunk az volt, hogy este 10 és hajnali 5 között cici nélkül tudjon visszaaludni ha felébred.


Itt van egy pici napló erről a hétről.


Nov 21: 9 körül öleléssel  aludt el, 1:25kor ébredt és nagyon el volt keseredve h cici alszik. De annyira összezavarodott ettől, hogy újra akarta az éjjeli rutint (gyurmázás, fogmosás, stb)
Tim ment vele mindenhova, aztán visszajöttek, tépkedte a pólómat, az ölemben volt végig, sírt, el volt nagyon keseredve. Ha beszéltem hozzá akkor befogta a fülét. Szóval ültem torokulesben, ringattam az olemben, már majdnem elaludt, akkor letettem, felsírt, átöleltem fekve és úgy aludt el 2:30 körül. 4-ig nem nagyon aludt mélyen, de aludt, viszont kb nonstop fognia kellett a kezem vagy valahogy hozzámérnie. Aztán végül 5:30kor ébredt és kb 7:10ig kis megszakításokkal cicizett.

Nov 22: Picivel könnyebb éjjel. 11kor ébredt először, akkor morgott egyet, hogy alszik a cici és aludt tovább. Megitta az egész üveg vizet... Fél kettőkor viszont volt sírás de eszembe jutott hogy a kedvenc kocsija az ágy mögé esett. Tim kivette és azt szorongatva aludt el. Nem aludt jól egy darabig de utána pont 5-kor ébredt amikor újra van cici.  Utána mind a ketten visszaaludtunk.

Nov 23: Hát ez az éjjel egész jónak ígérkezett. Egykor felsirt hogy cici, de vissza is aludt azonnal 3ig. 3kor 10 perc sírás, majd sok sok ölelés, ringatás, de képtelen volt visszaaludni. Amikor már épp elaludt volna, akkor hirtelen rájött mekkora buli a párna csücskével játszani. Vagy ha mozgatja a lábát a takaró alatt akkor vicces hangja van a lepedőnek. Ez ment 3:20-tól 4:20ig.  Akkor ugyanis felült hogy ő most már játszana.. fél 6kor jöttek vissza a játékból.

Nov 24: Rémálma volt és nagyon sírt többször is. Ölben ringattam el és sokáig a mellkasán volt a kezem. Én nem aludtam sokat.

Nov 25: Hajnali 1:30kor kb 3 perc nyöszörgés és aludt tovább, de 5:00kor pontosan ébredt.

Nov 26: Elképzelésem sincs miért, de nem emlékszem semmire...

Nov 27: Az első átaludt éjszaka. Este 8-tól reggel 6-ig!

Nov 28: Szinte óránként ébredés, de a "cici aludt" 10 és 5 között, annyira nem volt most megértő. Kaptam két sallert. De végül duzzogva visszaaludt.

Nov 29: Egyszer ébredt, kb 10-12 percig volt fent. Sírt majd mérges volt. Ölelve aludt el. 5:30kor ébredt. 

Nem tudom mikorra jön el az alvás igazi ideje. Tim, állítása szerint, már jobban alszik. Jammyre nagyon büszke vagyok. Édesen jelzi ha nem megy az alvás egyedül, öleljem át. Napközben érződik rajta a változás, kijött egy kisebb szeparációs szorongás. Nekem kell cipelni őt ha elfárad, nagyon ritkán hagy magamra, együtt fürdünk, stb. Úgy kell trükkökkel Timnek elcsalni, hogy kapjak egy kis pihit. Nehéz a leszoktatás, de továbbra sem szeretném rácsukni az ajtót, had sírjon. Úgy érzem, hogy inkább lassabban de békésen (hahaha, sallerok, na mindegy) oldjuk ezt meg. Ha az ölemben van, ringatom, nyugtatom míg sír az más, mintha egyedül sír a kiságyba rakva. Lehet, sőt biztos, hogy ez se a legjobb megoldás, de mi ezt választottuk. 

Ez is csak egy időszak, remélem hamarosan megtanul egyedül aludni. Aztán januárban (azaz amint jól alszik egyedül) összerakjuk az ágyát és elkezdjük az átszoktatást. Vagy nem, ki a fene látja a jövőt?

No comments :

Post a Comment