Friday 4 November 2016

Kacsatojások

Október 4-én érkezett a netről rendelt kacsatojás. Hat darab. Pár nappal korábban vettem egy keltetőt, olyat amilyen a szomszédunknak, Pollyéknak van. Fontos volt, hogy automatikusan forgassa a tojásokat, ne kézzel kelljen, illetve, hogy ne kerüljön 100 fontba.

A tojások ilyen hungarocell dobozban érkeztek.

Az inkubátort feltöltöttem vízzel és beállítottam a hőfokot. Innentől 25 napig semmi dolgom nem volt csak annyi hogy kétnaponta pótoltam az elpárolgott vizet.
Viszont Timnek korábban kiadtam a feladatot, hogy építse meg a keltetőt, legyen macskabiztos!!




A 25. napon kivettem a forgatót és az alacsonyabb tálcára tettem a tojásokat, így a kibújt szárnyas fel tud állni.

A 28. napon megjelent az első repedés (ő végül a 30. napon bújt ki, a kezemben.



Néhány videó van az instagram feedemen.

Ott tartottam, hogy segítek neki, de végül csak egy kis szóbeli noszogatás kellett.





A kacsa viszont annyit focizott a többi tojással, hogy a másik kettő, akik a 29-30. napon repedtek meg, is kijött. Valószínűleg ez a focizás lehet az oka annak, hogy a legkisebbnek az egyik lába kacska.

Íme kiskacsa, ahogy kibújik:



Figyelemmel fogom kísérni és remélem, hogy életerős marad. Az első hét a kritikus.

No comments :

Post a Comment